Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Iwanowicach
OGŁASZA NABÓR
NA STANOWISKO PRACY
ASYSTENT RODZINY
w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Iwanowicach,
ul. Ojcowska 11, 32-095 Iwanowice Włościańskie
Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych
- nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona
- wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego
- nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym
- nieposzlakowana opinia
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku
- wymagana wiedza specjalistyczna: znajomość przepisów ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego, oraz znajomość przepisów dotyczących przeciwdziałania przemocy w rodzinie, wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania narkomanii, przepisów o ochronie danych osobowych i innych przepisów i rozporządzeń związanych z pracą na stanowisku asystenta rodziny
- wykształcenie niezbędne do wykonywania zawodu asystenta rodziny zgodnie z art. 12 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej tj. spełnienie co najmniej jednego z niżej wymienionych warunków:
- wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
- wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
- wykształcenie średnie lub średnie branżowe i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną
Wymagania dodatkowe:
- prawo jazdy kat. B i możliwość użytkowania własnego samochodu osobowego do celów służbowych
- umiejętność praktycznego stosowania przepisów
- umiejętność dobrej organizacji pracy własnej i pracy w zespole
- odporność na stres, komunikatywność, sumienność, rzetelność, dokładność, cierpliwość, opanowanie, nastawienie na rozwiązywanie problemów, wysoka kultura osobista
- samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy, kreatywność
- gotowość do podnoszenia kwalifikacji
- sprawna umiejętność obsługi urządzeń techniki biurowej
- umiejętność obsługi podstawowego pakietu biurowego MS Office
- mile widziane doświadczenie na stanowisku asystent rodziny
- umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną
- wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym, o którym mowa w art. 11 ust. 1;
- opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;
- udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
- wspieranie aktywności społecznej rodzin;
- motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
- udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
- motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
- udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
- podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
- prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
- realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”;
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
- dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku, i przekazywanie tej oceny podmiotowi;
- monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
- sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
- współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
- współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.
Warunki pracy na danym stanowisku:
- praca w środowisku, bezpośredni kontakt z klientem, praca biurowa z obsługą komputera
- forma zatrudnienia: umowa o pracę
- wymiar czasu pracy: 1 etat
- stanowisko pracy: asystent rodziny
- czas pracy: zadaniowy
Informacje dodatkowe:
- Praca asystenta rodziny będzie wykonywana w ramach stosunku pracy w systemie zadaniowego czasu pracy. Oznacza to pracę także w godzinach popołudniowych i w dni ustawowo wolne od pracy (40 godzin tygodniowo).
- Asystent rodziny prowadzi pracę z rodziną w miejscu jej zamieszkania lub innym miejscu wskazanym przez rodzinę.
- Praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego na terenie gminy, w której praca ta jest prowadzona.
- Asystent rodziny nie może prowadzić postępowań z zakresu świadczeń realizowanych przez gminę.
- Asystent rodziny w swojej pracy nie będzie mógł wykonywać wobec rodziny objętej asystą innych funkcji: pedagoga, psychologa, kuratora sądowego, nauczyciela, wychowawcy.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Iwanowicach, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6%.
Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny,
- życiorys (curriculum vitae),
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i posiadane kwalifikacje zawodowe
- kopie świadectw pracy,
- kopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach, posiadanych uprawnieniach,
- oryginał kwestionariusza osobowego dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i o korzystaniu z pełni praw publicznych,
- oświadczenie kandydata o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,
- oświadczenie kandydata o nieposzlakowanej opinii,
- oświadczenie o wyrażeniu dobrowolnej zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji (wg art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych),
- oświadczenie o stanie zdrowia pozwalające na wykonywanie pracy na stanowisku pracy asystenta rodziny,
- oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest mu zawieszona ani ograniczona
- oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku, gdy taki obowiązek został nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd,
- inne dokumenty i informacje wymagane w procesie rekrutacji.
- Kopie przedkładanych dokumentów powinny być poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem.
- Wymagane dokumenty aplikacyjne winny być własnoręcznie podpisane i złożone osobiście
w siedzibie Urzędu Gminy Iwanowice na Dzienniku Podawczym lub pocztą na adres Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej z dopiskiem: „Nabór na stanowisko pracy asystent rodziny w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej” w terminie do dnia 15.03.2023 r. - Za termin złożenia dokumentów przesłanych drogą pocztową uważa się datę ich wpływu do Urzędu Gminy. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
- Informacja o wyniku naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej, na tablicy informacyjnej oraz stronie internetowej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Iwanowicach.
- Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu: 12 388 40 03 w. 33
- W przypadku, gdy dokumenty aplikacyjne, o których mowa w ogłoszeniu zawierają dane osobowe wykraczające poza wyszczególnione tam informacje niezbędne do przeprowadzenia rekrutacji, należy opatrzyć je następującą klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, których podanie nie jest obowiązkowe i nie wynika z przepisów prawa, dla potrzeb niniejszego naboru”. Pod klauzulą zgody powinien być złożony podpis.
- Oferowane stanowisko pracy nie jest stanowiskiem urzędniczym, w związku z czym nie ma zastosowania procedura naboru oraz rozstrzygnięcia konkursowego.
- Nabór zostanie przeprowadzony w dwóch etapach:
- weryfikacja ofert pod względem formalnym oraz dokonanie wstępnej oceny merytorycznej.
- Rozmowa kwalifikacyjna z wybranymi kandydatami.
Kierownik
Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Iwanowicach
Beata Rokita
Iwanowice Włościańskie, 27.02.2023 r.
Więcej informacji oraz dostępne dokumenty do pobrania pod adresem: https://bip.malopolska.pl/gopswiwanowicach,a,2240537,nabor-na-stanowisko-pracy-asystent-rodziny.html