Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
w sprawach skarg i wniosków przyjmuje
w każdy poniedziałek w godzinach 8.00 – 17.15
1. Zasady i tryb załatwiania skarg i wniosków
1. Skargi i wnioski można składać w interesie własnym, innych osób, a także w interesie publicznym. Wniesienie skargi lub wniosku w interesie innej osoby wymaga jej zgody.
2. Każda skarga skierowana do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Iwanowicach powinna zawierać imię i nazwisko wnoszącego oraz adres.
UWAGA ! W przypadku braku tych danych skarga lub wniosek pozostawione zostaną bez rozpoznania.
3. Wszystkie skargi i wnioski wpływające do Urzędu, w tym także zgłoszone ustnie do protokołu, wniesione pocztą elektroniczną lub faxem, przed podjęciem ich załatwienia, wpisywane są do Rejestru Skarg i Wniosków.
4. W przypadku, gdy do rozpatrzenia skargi lub wniosku właściwy jest inny organ lub inna jednostka organizacyjna, Kierownik GOPS w Iwanowicach przekazuje ją właściwemu organowi lub jednostce albo wskazuje zainteresowanemu właściwy organ (jednostkę).
2. Formy wnoszenia skarg i wniosków
Skargę lub wniosek można złożyć:
1. Przesyłając korespondencję na adres:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Iwanowicach
ul. Ojcowska 11, 32-095 Iwanowice.
2. Złożyć osobiście w siedzibie Ośrodka
ul. Ojcowska 11, 32-095 Iwanowice
3. Złożyć ustnie w siedzibie Ośrodka
4. Wysłać drogą elektroniczną na adres: gops@iwanowice.pl
6. Za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Iwanowicach na platformie ePUAP
3. Opłata za wniesienie skargi
Wniesienie skargi lub wniosku oraz ich rozpatrzenie nie podlega żadnej opłacie.
4. Termin rozpatrzenia skarg
Załatwienie skargi lub wniosku w postaci pisemnej odpowiedzi powinno nastąpić bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca. W razie niezałatwienia sprawy w terminie, wnoszący skargę lub wniosek zostaje zawiadomiony o przyczynach zwłoki i nowym terminie załatwienia sprawy.
Jeżeli organ, który otrzymał skargę lub wniosek nie jest właściwy do jej rozpatrzenia, obowiązany jest niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni, przekazać ją właściwemu organowi, zawiadamiając o tym wnoszącego, albo wskazać mu właściwy organ.
5. Tryb odwoławczy
Postępowanie w sprawie rozpatrzenia skargi lub wniosku jest postępowaniem jednoinstancyjnym. Nie przewidziano w tym postępowaniu żadnych środków odwoławczych.
Niemniej jednak skarżący niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia skargi może ponownie złożyć skargę, w przypadku wskazania nowych nie podnoszonych wcześniej okoliczności, do organu, który skargę rozpatrywał.
Natomiast wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu i terminu załatwienia wniosku, przysługuje prawo do wniesienia skargi.
Ponadto Strona niezadowolona z załatwienia skargi lub wniosku może wnieść skargę do organu wyższego stopnia lub sprawującego bezpośredni nadzór na organem, który rozpatrywał skargę lub wniosek. Spowoduje to wszczęcie odrębnego postępowania skargowego.